Isnin, 26 September 2011

MULUT AKU PERLUKAN INSURANCE.....

Mulut aku ler tue…culupar sgt..slalu sgt kua ayat2 yg sumtime I much regretted..hurm..
~macam semalam~
@open house jiran terjumpe kawan lame..lame btol2 tak jumpe..berbual2…ramai gak…ade 3, 4 org..
Kwn Lama: ‘’nnt senang singgh2 la uma’’
Me: ‘’duk mana  skang’’
Kwn Lma: ‘’maju jaya’’.
Me: ‘’Maju jaya..’’~thinking…cam tak pernah dengar nama maju jaya~
Kwn Lma: Pekan nenas la..
Me: ‘’oooo..kg ea, kg maju jaya..’’(ERK…AKU MENTION KG TU MCM AKU CKP KO DUK KG KE??? SEBENARNYE BUKAN NIAT CAMTU..AKU NK CKP.OO..KG MAJU JAYA KE?..tgk….kan mulut celupar tu da kuakan ayat yg disala ertikan…aiskh..mulut!)
Kwn Lma: -tak layan-
Kwn lain: ‘’yg dekat kg sawah tu kan’’
Me: ‘’Kg kan…tul tak.’’.( adusss..celupar g mulut..sebenarnye niat masih lagi nk cari jawapan, betul ke kg maju jaya..coz aku bukan kenal sgt kawasan pekan nenas nie..TP BUNYI BOLE DISALA ERTIKAN macam ‘’ko duk kg la tue’’)
Kwn Lma: tak layan..tros bla
~dlm kete berpiki2 nape die bla camtu jek…teringt ayat mulut celupar aku tu..aish..tak tenang hati aku satu hari sbb takut ade yg trkecik hati…aku pon bukan duk banda pon..bukan niat nk ckp die duk kg..just niat nk tanye..tp sbb mulut celupar nie ayat tanye jadi ayat disala ertikan…bercakap tak de manners tolla ko mulut..
Sbb tu aku lagi suke jadi pendiam lebih tepat malas tegur org..sbb takut mulut tak de manners kuakan ayat2 yg bukan2..siyes..sbb tu org tak kenal slalu ckp aku sombong..tp nk wat camne..baik berdiam dari wat org sakit hati kan….urm..tp lau ko kenal aku..mak oi..satu mlm aku le ckp tak henti….dats me…sbb aku tau yg kenal aku mmg da tau perangai mulut tak de manner aku….tp much time tak de niat pon, atau niat disala ertikan..urm…little time aku mmg sengaja menceluparkan mulut.hahahhaha…..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan